WIADOMOŚCI

Rosberg z reprymendą
Rosberg z reprymendą
Nico Rosberg otrzymał reprymendę za nieodpowiednie stosowanie się do żółtych flag podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, ale utrzymał zwycięstwo.
baner_rbr_v3.jpg
Kierowca Mercedesa został wezwany przez sędziów FIA po wyścigu, po tym jak okazało się, że niewystarczająco zwolnił podczas wywieszenia żółtej flagi w sekcji Loop toru Silverstone w połowie wyścigu.

Choć Rosbergowi groziła utrata wygranej na rzecz Marka Webbera, sędziowie zdecydowali się zastosować jedynie reprymendę. Tym samym Nico oficjalnie pozostał zwycięzcą na Silverstone.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
RyżyWuj

30.06.2013 18:52

0

Już widzę, jakby dowalili karę Rosbergowi za coś takiego i Mark przeskoczyłby na 1-sze miejsce. Lauda by chyba zaliczył powtórny samozapłon twarzy.


avatar
mike 40

30.06.2013 18:58

0

Powinni mu odebrać zwycięstwo no ale co to Merc już raz ich uniewinnili ta FIA jest debilna w swym postępowaniu


avatar
Gosu

30.06.2013 19:01

0

2. mike 40 Daj Pan spokój, takich sytuacji można mnożyć. Chociażby Vettel w Brazylii 2012, kiedy to wyprzedzał przy żółtych flagach. Rosberg niewystarczająco zwolnił ...


avatar
Filip[][]

30.06.2013 19:01

0

20 sekund powinien dostać, wyraźnie uciekł Markowi, który w końcówce by go wyprzedził.


avatar
maniexs

30.06.2013 19:16

0

czytaj dokładniee....... w polowie wyscigu czyli przed SC to jakim cudem mialo by mu to pomoc po restarcie.....a w brazili 2012 vetel nie zostal ukarany bo w tym miejscu co wyprzedzal nie bylo zoltej flagi .....tzn machali flagami ale to byl blad osoby od flag


avatar
fanAlonso=pziom

30.06.2013 19:18

0

jestem ciekawy o ile trzeba jechac za szybko w sektorze z żółtą flagą by dostac reprymendę a ile żeby dostac coś bardziej dotkliwego, może ktoś wie jak się do tego mają przepisy ?


avatar
Zirdiel

30.06.2013 19:18

0

Do wazystkich nade mna: *Vettelowi tez grozila kara w GP Brazylii - tam tez unikal zoltych flag - i rozeszlo sie po kosciach. *Bylby szum, gdyby dostal kare i stracil zwyciestwo. *Kurcze, nie pamietam dokladnie, ale cos mi swita, ze ktos tez w tym roku dostal reprymende za takie samo wykroczenie.


avatar
zarrr

30.06.2013 19:19

0

4. Filip[][] Zgadzam się. Powinien dostać kare czasową. O dyskwalifikacji nie powinno być mowy.


avatar
Skoczek130

30.06.2013 19:23

0

Najwyraźniej niewiele na tym zyskał. Gdyby tak było, kara byłaby wymierzona. Nie ma co szukać spisków... ;)


avatar
devious

30.06.2013 20:57

0

No niestety, FIA nadal nie potrafi zrobić porządku z flagami i SC... Co do flag - niech powiedzą wprost "Przy zółtych zwalniasz o 30km/h" (na przykład - do ustalenia z kierowcami i sędziami) albo nawet można zastosować jakis ogranicznik obrotów np. do 12 tysięcy i kierowca widząc zółtą musi wcisnąć przycisk jak w pitlane. Jak nie wciśnie (będą dane w telemetrii) to kara. To tylko przykłady wymyślone przeze mnie na szybko więc nie czepiajcie sie - ale jak się chce to sie znajdzie sposób. Muszą być jasne reguły by dało się ich przestrzegać. Jak się napisze reguły "kierowca powinien zachować ostrożność i zwolnić" to jeden zwolni o 10km/h a drugi o 30 i co wtedy? Będą jakieś reprymendy, które nie są żadną karą... Co do SC to dzisiaj nawet komentujący wyścig Martin Brundle się denerwował, że ten drugi wyjazd SC strasznie długo to trwa - mnie też to irytuje. SC powinien być na torze jak najkrócej a tymczasem teraz najpierw się sprząta tor a potem dopiero formuje stawkę - i trwa to kilka kółek... Czy zdbulowani nie mogliby od razu się oddublować (przy zachowaniu rozsądku oczywiście)? Brundle trzeźwo zauwazył,że jak na SPA będzie SC to czekanie aż stawka się uformuje a potem maruderzy się oddublują potrwa wieczność. Wyobraźmy sobie 3 wyjazdy SC w SPA i za każdym razem po 7-8 kółek będą trwały - zajmie to pół wyścigu... Nad tym FIA musi popracować bo bezpieczeństwo jest ważne ale nie mozna zabijac wyścigu ;)


avatar
Martitta

01.07.2013 00:01

0

@7. Zirdiel - Incydent flag w Brazylii 2012 analizowano już wiele razy. Chodziło o wyprzedzanie przy żółtych oraz żółto-czerwonych flagach. Nie groziła mu żadna kara, bo wszystko odbyło się zgodnie z przepisami. Protest wyszedł od fanów Ferrari, wtedy też team SC wystosował oficjalny list z prośbą o wyjaśnienie sprawy. Rozeszło się po kościach, bo Kobayashiego wyprzedził przy fladze żółto-czerwonej informującej o śliskiej nawierzchni, a Vergne'a przy zielonej. @5. maniexs - Nie było błędu osoby od flag. Chodziło o lampki przy kierownicy, które zsynchronizowane są ze światłami na torze. Przy manewrze wyprzedzania liczy się pierwszy znak, który pozwala na jego wykonanie. W tym przypadku była to zielona flaga, a żółte lampki na bolidzie zmieniły się dopiero wtedy, gdy minął zielone światło przy torze.


avatar
bartexar

01.07.2013 13:54

0

@11. Żółto-czerwone flagi? A co one oznaczają?


avatar
Martitta

01.07.2013 14:33

0

@12. bartexar - Żółta flaga w czerwone pasy informuje o śliskiej nawierzchni. Napisałam to już wyżej.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu